Bentley Continental GT I został zaprezentowany po raz pierwszy w 2002 roku.

Bentley Continental GT pierwszej generacji powstał w oparciu o modułową płytę podłogową D1, na której oparty został także ściśle spokrewniony technologicznie Volkswagen Phaeton. Była to pierwsza całkowicie nowa konstrukcja Bentleya od pół wieku, odchodząca definitywnie od stale modernizowanej technologii z połowy lat 60. XX wieku. Za stylistykę Continentala GT odpowiedzialny był belgijski stylista Dirk van Braeckel, który zdecydował się radykalnie zerwać z dotychczaową estetyką Bentleya. Zamiast kanciastych, masywnych proporcji, samochód utrzymano w łagodnie zaokrąglonych, smukłych proporcjach, z łukowatymi przetłoczeniami i charakterystycznymi, poczwórnymi okrągłymi reflektorami. Kabina pasażerska została zaaranżowana w układzie 2+2, z zaakcentowaniem luksusowego wystroju z typowym dla brytyjskiej firmy doborem materiałow wykończeniowych. Do wykonania samochodu wykrozystano m.in. wyselekcjonowane gatunki skóry oraz drewna. Do napędu posłużyła jednostka W12 stosowana także w pokrewnych konstrukcjach Audi i Volkswagena. W momencie debiutu pierwszej generacji pojazdu, była to najmocniejsza jednostka kiedykolwiek zastooswana w seryjnym samochodzie Bentleya. Silnik składał się z czterech rzędów po trzy cylindry każdy, rozwartych pod kątem 15° i opartych na jednym wale głównym. Z pojemności 5998 cm³ dzięki dwóm turbosprężarkom KKK uzyskuje moc 560 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 650 Nm. Rozwija maksymalną prędkość 318 km/h. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s. W 2007 roku wprowadzono wersję GT Speed o mocy podniesionej do 610 KM i momencie obrotowym 750 Nm. Model ten osiąga prędkość maksymalną 326 km/h i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,5 s.
Przekonaj się sam ile frajdy niesie kierowanie naszym Bentleyem! Czekamy na telefon od Ciebie.